Thursday 17 February 2011

virus senyum

matahari redup sembunyi di balik awan
mahu menyembunyikan sinar
menahan ketawa melihat aku

hujan berhenti di sekerat langit
menahan tempoh untuk membasahi bumi
memberi ruang aku berlari-lari

pelangi kedekut menampakkan bias
tetap juga jauh di atas sana
penangan senyum aku lebih indah darinya

salji pula berlagu sedih
kerana dia jauh dari aku
katanya dia mahu aku

senyum aku di mana-mana
ketawa aku memecah ruang angkasa
bahasa tubuhku membuat yang lain terpana

ya, aku bahagia
dan senyumku itu virus
dibawa kemana saja
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tapi
aku tak minta ia kekal
kerana aku ini tipikalnya manusia

aku perlu sedih
supaya aku tahu nilai sebuah senyuman
supaya aku tahu nilai setitis air mata

henyaklah aku sekuat mana
itu yang aku pegang
:)


notakaki: plan nak upload gambar. tapi tak jadi sebab gambar aku yang paling jujur senyumnya (setakat yang ada dalam simpanan aku sekarang ini), merupakan gambar yang tidak bertudung.


harapnya selepas ini masih ada waktunya aku bahagia
walau masalah lain sedang memanggil
aku pekakkan telinga sebentar

kerana hati aku sedang ketawa
dan aku hanya mahu mendengar yang itu

No comments:

Post a Comment